Penkkienkka! Ja treeniohjelmavinkkejä ammattilaiselta

Taas ollaan hieman lähempänä 60kg penkkitavoitetta. Olin pitkään hinkannut 42,5 kilossa ja varsinkin kun tuli taukoa muuttohässäköiden takia, niin eihän se mihinkään itsestään edennyt se penkkitulos. Ihme oikeastaan, ettei tullut takapakkia.

No nyt salilla sitten kokeiltiin taas ja 42,5 kilolla meni joku 6 toistoa, 45 kilolla meni 5 ja 47,5 kilolla meni 3 toistoa! Wuhuu! Ens kerralla yritän 50 kiloa, edes ykkönen jos nousis. Sit oltais lähempänä tavoitetta.

Maasta vedin 80 kilolla nyt 3 toistoa kun viimeksi nousi 1 tai 2. Eteenpäin mennään. Ja ihmeen hyvin on kyllä näinkin epäsäännöllisellä treenaamisella kehitystä tapahtunut.

Sain eräältä valmentajalta vinkkiä maksimivoimatreeniini ja hän suositteli, etten tekisi pyramidisarjoja vaan 3 toiston sarjoja 5kpl, ettei energiaa kulu turhaan niihin 8 tai 10 toiston sarjoihin. Saman suuntaista neuvoa olen saanut muualtakin.

Palautuksista sain ohjeet, että maastavetoa saisi tehdä vain kerran viikossa maksimivoimatreeninä koska isot lihakset ja niiden hermotukset tarvitsevat pitkät palautukset. 4 päivää minimissään pitää olla väliä maastavetotreeneillä. Sarjojen välisiä palautusjaksoja jo olenkin tajunnut pidetää, koska nekin olivat aiemmin liian lyhyet.

Mutta täytynee kokeilla näillä ja onhan muutenkin ihan hyvä vähän vaihdella treeniohjelmaansa, jottei lihakset totu aina samaan treeniin. Uskoisin, että noilla ohjeilla tavoiteeni on entistä lähempänä.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s