Tavoitteita pitää olla

Edellisestä postauksesta varmasti kävi ilmi, että treenitavoitteeni ei ole rantakunto, kesäkunto tai mikään muukaan väliaikainen kausittainen olotila.

Tavoitteeni on pysyvä hyvä kunto.

Luin Steffit blogista tavoitteista ja samoilla linjoilla olen monessa asiassa. http://www.steffit.com/2013/04/ulkonaolliset-tavoitteet-vs.html

Treenitavoitteeni ovat nimenomaan ja ainoastaan urheilulliset, en mieti treenaamisen suhteen ulkonäköjuttuja juurikaan. Mulle on herttaisen yhdentekevää lähteekö jenkkakahvat, allit, sellut tai mikä tahansa vastaava, jonka murehtimiseen tulisi naistenlehtien mielestä käyttää koko elämänsä. Keskityn siihen, että rauta nousee ja kunto kasvaa.

Oma tavoitteeni siis tälle vuodelle on: maastaveto 100kg, nyt nousee vasta 80kg joten tekemistä on, varsinkin kun tällä hetkellä muutto ja remontti rajoittavat treeniaikataulua. Tuossakin kilomäärässä jouduin käyttämään ranneremmejä koska konttorirotan hiirikäsissäni ei ole puristusvoimaa riittävästi. Penkistä kuvittelin nostavani loppuvuodesta 60kg mutta siihenkin tulokseen saisi treenitahtia vähän kiristää, nyt nousee 42,5kg.

Poliisien kuntotestiä ajattelin pitää myös yhtenä tavoitteena. Ei sillä, että olisin alaa vaihtamassa vaan se on kuntotestinä ihan hyvä ja kattava. Siihen sisältyy:

– 1500m juoksu alle 8min. En ole vielä testannut mutta ei kuulosta mahdottomalta.

– Vähintään 15 vatsalihasliikettä puolessa minuutissa, 2,5kg lisäpainon kanssa. Tämä menee nyt jo.

– 2m korkean seinämän ylitys. Varmasti se haastavin, tähän testi tyssää jos johonkin. Vaikea treenatakaan missään. Vinkkejä otetaan vastaan niistä 2m ylitettävistä seinistä! 😀

– 80 kiloisen nuken raahaaminen 20m. Tulee onnistumaan melko varmasti. Kokeilin tätä jo hieman painavammalla miehellä ja pystyin raahaamaan olohuoneen poikki.

– Penkki 37,5kg min 2 toistoa. Menee jo, helposti.

– 100m uinti max. 3min. Pitää testata mut luulisin, että menee.

– Talja 70% omasta painosta min. 5 toistoa. Nyt menee ehkä hyvänä päivänä 1-2 toistoa, pitää vielä treenata.

Tässä on nyt haastetta elämään joksikin aikaa. Monilla tutuilla on tavoitteena puolimaraton, maraton tai joku triathlon-matkoista. Noita haluaisin itsekin joskus kokeilla, etenkin jotain lyhyempää triathlonia. Esim. sprinttimatka: 750m uintia, 20km pyöräilyä ja 5km juoksua, olis aika sopiva treenitavoite mutta nyt olen niin hurahtanut näihin voimahommiin, että riittävän tiheän kestävyystreenaamisen yhdistäminen tähän on aika haastavaa.

Minkäslaisia kuntoilutavoitteita teillä on? Laittakaahan tonne kommentteihin.

Mainokset

4 thoughts on “Tavoitteita pitää olla

  1. Mulla on tavoitteena tulla paremmaksi niissä jutuissa, joissa olen ”luonnostani” huono, eli
    likkuvuudessa ja notkeudessa. Haluan saada tukevan otteen isovarpaistani kun seison tai istun jalat suorina. Haluan saada pään osumaan lattiaan kun seison jalat suorina leveässä haara-asennossa ja kurotan kohti maata. Sellaisissa jutuissa, joissa olen ”luonnostani” nopea kehittymään, kuten lihasvoiman kasvattamisessa, haluan ylläpitää pysyvyyttä ja monipuolisuutta. Haluan oppia uusia tapoja harjoitella salilla, varsinkin käyttämällä vapaita painoja ja oman kehoi painoa. Tavoitteeni on, että käyn salilla ja astangajoogassa säännöllisesti vielä vuodenkin päästä. Ai niin, ja sitten on vielä yksi tavoite. Haluan oppia juoksemaan ja nauttimaan juoksusta. Siinä on vielä tekemistä.

  2. Moi! Mimmin blogista löysin tänne ja olen ihan fiiliksissä nimittäin aika sama ajatusmaailma meillä. Itse olen kyllä sua reippaasti pulleampi, mutta tykkään just treenata. En kyllä kiellä, etteikö tästä paino saisi pudota sinne lievän ylipainon puolelle (15 raskauskiloa jo entisestään pulleaan kroppaan), mutta ensisijaisesti liikun hyvän olon vuoksi. Käyn salilla (teen monenlaisia treenejä, kaksijakoista, kolmijakoista vaihdellen, kahvakuulaa), jumppatunneilla (pääasiassa tanssia), pyöräilen työmatkat 20 km päivässä, kävin juoksulenkeillä kunnes jalka petti ja haaveilen siitä triathlonista! Samoin kun sä siis! Se juoksu siinä mua harmittaa, koska en usko jalkani sitä kestävän ellei saa juosta jossain metsässä/pururadalla. Haluaisin myös opetella suunnistamaan, eli juoksemaan metässä kartta kädessä. JA kyllä, olen joskus treenannut myös poliiskoulun pääsykokeisiin – juoksumatolla ainakin on helppo kokeilla sitä cooperia:)

    Penkistä mä teen 35 kilolla 3*8-10 toistoa, eli varmaan tuo 42,5 menisi myös jos vain muutama toisto pitää tehdä:)

    Kirjoittelen itsekin blogia, voit käydä kurkkaamassa jos jaksat. Jään taatusti seuraamaan sun blogiasi:)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s