Treenipäiväkirja

Olen kirjannut treenejä HeiaHeiaan kohta 3 vuotta ja koska tykkään luvuista ja tilastoista, tuollainen sopii mulle hyvin. Toisten kannustaminen ja kannustuksen saaminen tuossa ohjelmassa on kiva lisä. Mua toi on ainakin auttanut pysymään kuntoilun kanssa ruodussa kun näkee konkreettisesti siellä pallukat rivissä.Image

On myös hyvä, että sinne jää säilöön edellisten vuosien tilastot. Esim. 2011 liikuin 368 tuntia ja vuonna 2012 337 tuntia. Olen merkannut sinne tunnollisesti kaikki varsinaiset treenit, hyötyliikuntaa olen merkannut vähän vaihtelevasti mutta yleensä niistä vain sellaiset missä on tullut jonkinlaista rasitusta. Tavoitteena mulla on ollut 4-5h viikossa liikuntaa mutta käytännössä sitä tulee keskimäärin 6h. Pari tuntia lihaskuntoa, 2-3 aerobista, jooga tai venyttely ja hyötyliikunnat. Pyöräilykaudella aerobinen taitaa viedä kyllä voiton.

Nyt kun saan sen Polarin ohjelman toimintaan, saan ladattua treenejä myös sinne. Treenipäiväkirjaankin tulee enemmän ulottuvuutta sykkeiden ja kulutusten muodossa.

Esim. tänään oli tunnin tanssitreeni jossa käytiin maksimisykealueella 186bpm. Tunnilla tehtiin isoja hyppyjä paljon joten siksi sykekin nousi välillä maksimialueelle. Sen jälkeen puolen tunnin core treeni ja lopuksi 30min hot venyttely. Koko 2h aikana paloi 1067kcal.

Eilisessä treenissä: lämmittely 30min, tunnin voimatreeni salilla ja 30min palauttava, syke kävi myös maksimialueella 184bpm (varmaan siinä kohtaa kun pusersin prässissä sitä 160 kiloa) ja kaloreita paloi 1017.

Istumatyössähän tietty kulutan ihan olemattoman määrän energiaa joten kulutusta on treenien ja isomman lihasmassa myötä saatu lisättyä. Ruokapäiväkirjaa en ole taas vähään aikaan pitänyt, joskus pidin aika aktiivisesti sitäkin joten tuoretta tietoa energiansaannista mulla ei juuri nyt ole. Mutta ehkä kunnostaudun senkin kanssa taas jossain välissä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s