Saliohjelmista

Olen jo jonkin aikaa tuskaillut sopivan saliohjelman löytämisen kanssa. Omalla kohdalla ongelmani on se, etten millään meinaa saada mahdutettua edes kahta voimatreeniä viikkoon kun on kahvakuulaa, tanssitreenejä, joogaa ja pilatesta. Kahvakuula toki on lihastreeniä mutta 8 tai 12kg kuulilla tehtynä se on vielä aikalailla lihaskestävyystreeni, eikä kehitä maksimivoimaa.

Olen yrittänyt netistä kaivaa kaikenlaisia ohjelmia ja soveltaa niistä itselleni sopivan. Teen koko kropan kerralla siltä varalta, etten ehdi tekemään kuin yhden voimatreenin viikossa. Kahteen pyritään mutta se on todella haastavaa kun muut treenit vievät jo sen 5 iltaa viikossa.

Päädyin nyt tällaiseen:

Lämmittelyt 5-15min kuntopyörällä tai soutaen tai fiiliksen mukaan mitä vaan.

Takakyykky ja jalkaprässi: Lämmittelen boksikyykyllä painoa niskan takana 30kgx12toistoa (eli tanko 20kg ja 5kg kiekot päissä tai kuten tällä kertaa bodypumptanko ja 10+5 per pääty). Sitten prässiin: 120kgx12, 130kgx10, 140kgx8, 150kgx6 ja 160kgx5

Maastaveto: 30kgx12, 35kgx12, 40kgx12 (tähän asti tein tänään koska LL-salilla ei ole enempää painoja tankoon) Tämä jatkuisi sitten 50kgx10 60kgx8 ja 70kgx5 kun pääsen taas salille missä oikeat painot. Menis varmaan enemmänkin mutta olen ylivarovainen selkäni kanssa.

Penkki: 30kgx12, 35kgx10, 40kgx8 ja sit yritetään vielä 45kgx5, vielä ei ole onnistunut mut ehkä jos kaveri olisi varmistamassa, voisin yrittää ens kerralla 45kg

Raakatyöntö: 20kgx12, 25kgx10, 30kgx6

Talja: 40kgx12, 45kgx10, 50kgx8, 55kgx6 60kgx4

Reisien loitontajalaite eli pakaralihakset: 50kgx12, 55kgx12, 60kgx12 ja tähän loppuu sitten painot LL-salilla muuten olisin jatkanut 70 tai 80 kiloon.

Sit vähän olkia, vatsoja ja ojentajia fiiliksen mukaan vielä 3×12 painona 12kg kuula tai 15kg kiekko.

Alotin tän uuden ohjelman tänään, on tosiaan ihan omasta päästä sävelletty, soveltaen erilaisia netistä kaivettuja ohjelmia. En osaa vielä sanoa onko hyvä vai huono ohjelma. Sen näkee sitten. En myöskään suosittele kokeilemaan koska en ole personal trainer tai muu vastaava. Voimailua aloitteleva peruspirkko luultavasti vammauttaisi itsensä näillä painoilla.

Mutta itsellä on nyt ihan hyvä olo tuon treenin jälkeen, toivotaan, että tulee jotain tuloksiakin jossain vaiheessa.

 

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s