Sykkeistä

Tänään posti toi Polarin RCX3 sykemittarin testattavaksi. Mulla oli aiemmin Polarin FT60 mutta koska rakas puolisoni omi sen, en päässyt sitä ikinä kunnolla testaamaan. Otin tämän valkoisen mittarin tällä kertaa, koska se tuntui tervetulleelta vaihtelulta ainaisen mustan sijaan. Tästä on ilmeisesti hieman isompi ja miehekkäämpikin versio olemassa mutta ei tämäkään onneksi mikään rimpula ole. Just hyvän kokoinen ja mallinen.

Image

Laitoin omat tiedot laitteeseen ja aloin heti testaamaan. Maksimisykkeeksi tämä tarjosi minulle laskennallista 184 mutta koska mulle on tehty just viime syksynä laajat kuntotestit missä selvitettiin myös maksimisykkeet ja sykealueet, laitoin oikean lukeman tietoihin.

Hyvän kunnon ansiosta maksimisykkeeni on parikymppisen naisen tasoa (jos käytetään laskukaavaa 220-ikä). Maksimikestävyysalue on mulla 172-200, vauhtikestävyysalue 144-172, peruskestävyysalue 117-144. Leposykkeen aion vielä tällä testata kun pääsen ihan kunnolla rentoutumaan mutta sohvalla hetken maatessa syke oli n.56 ja päätteellä näpytellessä se oli n.68. Mittarin kuntotesti antoi mun sohvallamakailusykkeen perusteella tuloksen hyvä, pitää ehkä sieltä Polarin sivuilta tarkistaa mitä tarkoittaa.

Tänään olen menossa More to Love blogin Pepin kanssa kahvakuulaan joten pääsen heti testaamaan myös treenisykkeet. Eilen olin hot pilateksessa ja kuntopyöräilemässä. Tälle viikolle pitäis vielä saada mahdutettua joogaa, tanssia ja salia. Ja sitä muuttopakkailuakin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s